Création de base de données de mon application de gestion et paiement de frais des écoles

Je travaille sur une application d’inscription et de paiement des frais des élèves à leurs écoles je veux que vous m’aidiez comment créer ma base de données pour que les propriétaires des écoles puissent créer leurs écoles et les élèves s’inscrivent et faire des paiements

Hi there,

For your use case (school owners creating schools, students registering, and making payments), you’ll need to set up your database with related collections. In Adalo, data is stored in Collections, and you can connect them with relationships.

A possible structure is:

• Users (for both school owners and students, differentiated by a role field)
  • Schools (created by school owners)
  • Enrollments (to connect students with a school, including enrollment status, date, and fees)
  • Payments (records of student fee payments)

You can learn the basics of creating collections and relationships in the Adalo Help Docs here:
Database

For setting up relationships between collections (like connecting Users to Schools, or Students to Enrollments), check this guide:
Relationship

And for handling payments, Adalo provides Stripe integration:
Stripe Integration

With this setup, school owners can create their school records, students can sign up and link themselves to a school through enrollments, and you can record and track payments inside the Payments collection.

If you face any issue contact Adalo support
[/quote]

1 Like

Salut Ton idée est super intéressante. Pour ce type d’application, tu auras besoin d’au moins trois collections principales :

1. Écoles → où chaque propriétaire peut créer son école (nom, adresse, infos, etc.)

2. Élèves → pour les inscriptions (nom, classe, école liée, etc.)

3. Paiements → pour enregistrer les frais payés (montant, date, élève lié, école liée).

L’important est de bien créer les relations : une école peut avoir plusieurs élèves, un élève peut avoir plusieurs paiements.

Si tu veux, partage un peu ton schéma ou ton idée et je pourrai t’aider à l’affiner.

1 Like

This topic was automatically closed 10 days after the last reply. New replies are no longer allowed.